in ,

Devrim niteliğindeki jet motoru onu ilk kez ateşledi

Devrim niteliğindeki jet motoru onu ilk kez ateşledi






Devrim niteliğindeki jet motoru onu ilk kez ateşledi




Tam boyutu görün


Astro MekanikHavacılık dünyasında yeniliklere öncülük etme yolunda ilk adım atıldı. Ian Brock tarafından 2021 yılında kurulan ve yalnızca sekiz çalışana sahip olan bu yenilikçi girişim Adaptif turboşarjlı motor adı verilen bir teknolojiyle çalışıyor. Bu motor Ses altı etek kısmı (ses altı) Ve ayrıca süpersonik (Süpersonik) uçuşlar için yüksek verimlilik sağlamayı vaat ediyor.

Adaptif turbo motor nedir?

Astro Mechanica tarafından geliştirilen bu motor, geleneksel bir motordur. Jet motorlarının ve turboprop motorların özelliklerini birleştirir. Elektrikli araç tahrik teknolojisinden ilham alan bu sistem, Turbo jeneratör Elektrik üretiyorlar ve bu elektrik, kompresörü ve turbofanı bağımsız olarak çalıştıran yüksek performanslı elektrik motorlarını çalıştırıyor. Bu yenilikçi yapı sayesinde motor, basınçlı hava miktarını kontrol ederek yakıt verimliliğini artırır ve hız performansını artırır.

Bu kulağa karmaşık gelebilir ama aslında Ustaca yol; Fan ve kompresör bileşenlerini ayırır ve günümüzün elektrikli araç pazarında kullanılanlara benzer yüksek performanslı elektrik motorlarını kullanarak kompresörü mekanik olarak bağımsız olarak çalıştırır.

İlk test lansmanı umut verici görünüyor




Devrim niteliğindeki jet motoru onu ilk kez ateşledi




Tam boyutu görün


Astro Mechanica geçen ayın ortasında motoru duyurdu. 3. Nesil Kopyası yüzde 30 Güç ile İlk sıcak ateşleme testini başarıyla tamamladık. Bu test, teknolojinin gerçek dünyaya uygulanabilirliği açısından önemli bir kilometre taşı olarak öne çıkıyor. Motor, farklı uçuş koşullarına uyum sağlamak için üç farklı modda çalışır:

  • Savunma Bakanlığı 1: Bu modda motor herhangi bir aktif yanma gerçekleştirmez. Elektrik motoru, şirketin “blisk” adını verdiği ve kompresör ile turbofanın işlevlerini birleştiren bir bileşeni çalıştırıyor. Blisk, geleneksel fan kanatlarının aksine daha kompakt ve hafif bir tasarıma sahiptir
  • Savunma Bakanlığı 2: Bu mod turbojet yanmasını etkinleştirir. Ancak geleneksel jet motorlarından farklı olarak motorun kompresörü egzoz gazlarına bağlı değildir. Bunun yerine kompresör, yanma için gerekli havayı sağlamak üzere elektrik motorları tarafından yüksek hızda çalıştırılır. Dahi ayrıntılar!
  • Savunma Bakanlığı 3: Bu mod, motorun tamamen yakıtla çalıştığı ve hareketli parçaların devre dışı bırakıldığı bir şasi sağlar. Jet uçaklarında gördüğümüz “ram basıncı” adı verilen fiziksel etki sayesinde uçak, atmosferden gelen hava basıncını kullanarak yüksek hızlarda yanma işlemini gerçekleştirebilmektedir.

Bu istek çok önemli, bu motor bizim misafirimiz çünkü tek ünitede yapıyor.

Geleneksel jet motorları, savaş uçaklarında gördüğümüz gibi kompresör fanını döndürmek ve içine hava çekmek için egzoz gazlarını kullanır. Daha fazla egzoz gazı daha yüksek hız anlamına gelir. Bu motorlar ses üstü hızlarda çok verimli çalışsa da düşük hızlarda ciddi sorunlarla karşılaşıyor. Jet motorları, verimli yanma için yeterli havayı sıkıştırmada zorluk çeker ve yakıtın çoğunu boşa harcar.




Devrim niteliğindeki jet motoru onu ilk kez ateşledi




Tam boyutu görün


Bunun en belirgin örneği 1976-2003 yılları arasında kullanılan Concorde süpersonik yolcu uçağıdır. Concorde yakıt verimsizliğiyle biliniyordu. Sadece kapıdan piste ulaşmak için yaklaşık 2 ton yakıt kullanıldı. Bu durum jet motorlarının düşük hızlarda ne kadar verimsiz olduğunu açıkça göstermektedir.

Turboprop motorlar ise daha büyük hava kütlelerini daha düşük hızlarda hareket ettirerek uçakları verimli bir şekilde ileri doğru hareket ettirmek için tasarlanmıştır. Ancak yüksek hızlarda büyük, optimize edilmemiş pervanelerin yarattığı aerodinamik direnç aynı zamanda verimlilik ve çalışma sorunlarına da neden olur.

Uygun maliyetli yaklaşım




Devrim niteliğindeki jet motoru onu ilk kez ateşledi




Tam boyutu görün


Savaş uçaklarında veya konvansiyonel uçak motorlarında en önemli faktör maliyettir. Örneğin, Boeing 737 MAX’taki CFM LEAP-1B motorunun motor başına maliyeti yaklaşık 14 milyon dolardır. Astro Mechanica, süpersonik adaptif turboprop motorlarının daha ucuz olacağını ve daha az hareketli parça nedeniyle bakımın daha ucuz olacağını iddia ediyor. Hatta şirket bu motoru, geleneksel jet yakıtından çok daha ucuz olan ve yandığında yüzde 30 daha az karbondioksit üreten sıvılaştırılmış doğal gazla (LNG) çalışacak şekilde tasarlıyor. Şirkete göre ünlü Concorde bu motoru kullansaydı yüzde 61 daha fazla menzile sahip olacaktı.



























Source link

What do you think?

İşte yeni eşsiz Çin oyuncağı: Fiyatı 280 bin dolar!

İşte yeni eşsiz Çin oyuncağı: Fiyatı 280 bin dolar!

Marvel Rivals'tan beklenmedik başarı! Steem'in kafası karıştı

Marvel Rivals’tan beklenmedik başarı! Steem’in kafası karıştı