Adaptif turbo motor nedir?
Astro Mechanica tarafından geliştirilen bu motor, geleneksel bir motordur. Jet motorlarının ve turboprop motorların özelliklerini birleştirir. Elektrikli araç tahrik teknolojisinden ilham alan bu sistem, Turbo jeneratör Elektrik üretiyorlar ve bu elektrik, kompresörü ve turbofanı bağımsız olarak çalıştıran yüksek performanslı elektrik motorlarını çalıştırıyor. Bu yenilikçi yapı sayesinde motor, basınçlı hava miktarını kontrol ederek yakıt verimliliğini artırır ve hız performansını artırır.
Bu kulağa karmaşık gelebilir ama aslında Ustaca yol; Fan ve kompresör bileşenlerini ayırır ve günümüzün elektrikli araç pazarında kullanılanlara benzer yüksek performanslı elektrik motorlarını kullanarak kompresörü mekanik olarak bağımsız olarak çalıştırır.
İlk test lansmanı umut verici görünüyor
- Savunma Bakanlığı 1: Bu modda motor herhangi bir aktif yanma gerçekleştirmez. Elektrik motoru, şirketin “blisk” adını verdiği ve kompresör ile turbofanın işlevlerini birleştiren bir bileşeni çalıştırıyor. Blisk, geleneksel fan kanatlarının aksine daha kompakt ve hafif bir tasarıma sahiptir
- Savunma Bakanlığı 2: Bu mod turbojet yanmasını etkinleştirir. Ancak geleneksel jet motorlarından farklı olarak motorun kompresörü egzoz gazlarına bağlı değildir. Bunun yerine kompresör, yanma için gerekli havayı sağlamak üzere elektrik motorları tarafından yüksek hızda çalıştırılır. Dahi ayrıntılar!
- Savunma Bakanlığı 3: Bu mod, motorun tamamen yakıtla çalıştığı ve hareketli parçaların devre dışı bırakıldığı bir şasi sağlar. Jet uçaklarında gördüğümüz “ram basıncı” adı verilen fiziksel etki sayesinde uçak, atmosferden gelen hava basıncını kullanarak yüksek hızlarda yanma işlemini gerçekleştirebilmektedir.
Bu istek çok önemli, bu motor bizim misafirimiz çünkü tek ünitede yapıyor.
Geleneksel jet motorları, savaş uçaklarında gördüğümüz gibi kompresör fanını döndürmek ve içine hava çekmek için egzoz gazlarını kullanır. Daha fazla egzoz gazı daha yüksek hız anlamına gelir. Bu motorlar ses üstü hızlarda çok verimli çalışsa da düşük hızlarda ciddi sorunlarla karşılaşıyor. Jet motorları, verimli yanma için yeterli havayı sıkıştırmada zorluk çeker ve yakıtın çoğunu boşa harcar.
Turboprop motorlar ise daha büyük hava kütlelerini daha düşük hızlarda hareket ettirerek uçakları verimli bir şekilde ileri doğru hareket ettirmek için tasarlanmıştır. Ancak yüksek hızlarda büyük, optimize edilmemiş pervanelerin yarattığı aerodinamik direnç aynı zamanda verimlilik ve çalışma sorunlarına da neden olur.
Uygun maliyetli yaklaşım
Bu haber Mobil uygulamamız Kullanarak indirin
İstediğiniz zaman okuyabilirsiniz (hatta çevrimdışı):