Geçtiğimiz ay Sony tarafından resmi olarak tanıtılan PS5 Pro, pek çok oyunsever tarafından heyecanla karşılanırken, konsolun teknik detaylarına ilişkin tartışmalar da durmadı. İşlemci performansında ciddi bir artış yaşanmadığını belirtmekte fayda olsa da Sony’nin kararının nedenleri ilk kez net bir şekilde açıklandı. İşte PlayStation baş mimarı Mark Cerny’nin PS5 Pro’da neden işlemci yerine grafik kartına odaklandığına dair perde arkası açıklaması…
PS5 Pro kaynakları verimli kullanmaya çalışıyor
Digital Foundry ile yaptığı röportajda konuşan Mark Cerny, PS5 Pro’nun geliştirilmesi sırasında sınırlı kaynakların kullanılması yönünde bir tercih yapıldığını belirtti. Sony’nin hedefinin mevcut neslin oyun deneyimini en üst düzeye çıkarmak olduğunu vurgulayan Cerny, grafik kartı (GPU), bellek ve depolama gibi alanlara öncelik verildiğini açıkladı.
İşlemci tarafında büyük bir sıçramanın gereksiz olduğunu savunan Cerny, şunları söyledi: “Artık oyunlarda görsel performans ve akıcılık daha önemli. Bu yüzden kaynaklarımızı GPU’yu geliştirmeye harcadık.” dedi.
Insomniac Games CTO’su Mike Fitzgerald da aynı röportajda bu yaklaşımı destekledi ve günümüzde çoğu oyunun zaten PS5’in mevcut CPU’sunu tam potansiyeliyle kullanmadığını belirtti.
Galaxy S22 kullanıcılarının dikkatine: Son güncelleme cihazı çökertiyor!
Samsung Galaxy S22 serisi kullanıcıları, son One UI 6.1.1 güncellemesi nedeniyle birçok kritik sorunla karşı karşıya kalıyor.
PS5 Pro’nun işlemci yerine grafik kartına odaklanması bazı oyuncuları hayal kırıklığına uğratsa da bu strateji, görsel kalitenin ön planda olduğu bir nesilde mantıklı bir adım olarak görülüyor. Özellikle ışın izleme teknolojisinin oyun dünyasında giderek yaygınlaştığı bir dönemde Sony’nin tercihi, uzun vadede PS5 Pro’yu daha rekabetçi hale getirebilir.
Sony’nin bu stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz? PS5 Pro’nun CPU yerine GPU’ya odaklanması iyi bir seçim mi? Yorumlarınızı bizimle paylaşın!