Video oyun endüstrisi son yıllarda büyüyor. Ancak bazı faktörler bu büyümeyi 2022’de durdurdu.
Teknolojinin gelişmesiyle birlikte oyun video oyunu sektörü de büyük bir patlama yaşıyor. Özellikle koronavirüsün patlak verdiği 2020 yılından itibaren sektör karantina sürecinin de desteğiyle yoğun dönemler yaşadı. Ancak, video oyun endüstrisi için resim o kadar parlak değil.
oyun Konsol ve abonelik hizmetlerinin satışları 2022'de 3 milyar azalacak
Oyun sektörü son iki yıldır altın dönemini yaşıyor. Karantina sürecinin de önemli rol oynadığı yükseliş, etkisini açıkça kaybediyor. Amper Analizi, video oyun sektörünün 2022 yılına kadar nasıl bir performans göstereceğini belirledi.
Araştırmaya göre oyun, konsol ve abonelik hizmetlerinin satışı bu yılın sonuna kadar 188 milyar dolar gelir elde edecek. Ancak geçen yıl bu rakam 191 milyar dolardı. Koronavirüsün etkilerinin azalması, oyun dünyasının 3 milyar dolarlık bir kayba neden olacak gibi görünüyor.
Ampere'nin analizi bu düşüşü kısaca açıklıyor. Video oyun sektörüne yapılacak yatırımın 2023'te durumu düzelteceğini söylüyor. Şirkette araştırma direktörü ve analist olan Piers Harding Rolls, konuyla ilgili şu cümleleri dile getirdi.
İki yıllık büyük genişlemeden sonra, oyun pazarı 2022'de bu büyümeyi kısmen tersine çevirecek. Çünkü performansı baltalamak için birçok faktör bir araya gelir. Buna rağmen, yıl pandemi öncesi rakamların çok önünde sona erecek ve bir bütün olarak sektör için görünüm, 2023 için büyüme tahminiyle olumlu olmaya devam ediyor.
Amper Analizi ise bu düşüşü sadece koronavirüse bağlamıyor. Rusya'nın Ukrayna'yı işgalinden sonra birçok önemli teknoloji şirketi tepkisini Kremlin'e göstermek için ambargoya destek verdi. Normal şartlar altında oyun sektörü Rusya pazarından önemli bir destek almış görünüyor.
Fırsat ürünleri
ayrıntılara bakınız
ayrıntılara bakınız
726 Comments
Leave a Reply